لاپاراسکوپی آپاندیس - laparoscopic appendectomy :: ال کلینیک
  • نوبت دهی : nobat.ir/nezhadrahim
  • مطب : مشهد - میدان امام رضا - ساختمان پزشکان رازی - واحد 401

ال کلینیک

دکتر احمد نژادرحیم فلوشیپ فوق تخصصی جراحی لاپاراسکوپی * جراحی چاقی و متابولیک

  • مشاوره واتساپ:
    989025553587+

لاپاراسکوپی آپاندیس - laparoscopic appendectomy

  • ۶۰۸

لاپاراسکوپی آپاندیس

لاپاراسکوپی آپاندیس


منظور از لاپاراسکوپی آپاندیس، جراحی برای برداشت آپاندیس می باشد. آپاندیس عضوی کوچک به شکل انگشت است که به سکوم (cecum) – اولین قسمت روده (colon)- متصل می باشد. منظور از آپاندکتومی (Appendectomy)، برداشت آپاندیس متورم می باشد که از دو طریق انجام می شود.


روش قدیمی تر، لاپارتومی، با ایجاد یک برش بزرگ در ناحیه پایین شکم و برداشت آپاندیس انجام می شود. روش جدیدتر که جراحی لاپارسکوپی نامیده می شود، از برش متعدد کوچک ترو تجهیزات جراحی مخصوص در برش ها استفاده می کند.
جراح یک برش در شکم ایجاد می کند و یک گازز غیر مضر را در درون برش قرار می دهد تا دید بیشتری بر ناحیه برش خورده در شکم داشته باشد. با استفاده از یک تروکار – یکی از وسایل جراحی (trocar)- لوله لاپارسکوپی را وارد فضای شکم می کند. برش های گوچک دیگری برای وارد کردن دیگر تجهیزات جراحی ایجاد می شود. با استفاده از این روش جراح می تواند میزان وخامت ئضع آپاندیس را تخمین زده و برداشت لازم را انجام دهد. هنگامی که آپاندیس برداشته شد، محل برش با استفاده از مایع استریل کننده (ضد عفونی کننده) تمییز شده تا ریسک عفونت به حداقل میزان خود برسد. برش های کوچک بخیه خورده و با استفاده از بانداژ پوشیده می شوند. با استفاده از این روش عفونت های محتمل رایج در بیمارستان ها به حداقل رسیده و فرد دوره بهبودی سریعتری خواهد داشت.  
در برخی از موارد جراحی آپاندسیس سلامت و بدون نقص را نشان می دهد. در این شرایط جراح برای جلوگیری از بروز احتمال تورم آپاندیس در آینده، آپاندیس سالم را جدا کرده و برداشت می کند. در این موارد علت دیگری برای بروز این علائم پیدا می شود که در طی همان جراحی رفع می شود. گاهی اوقات یک ورم چرکین دور تا دور آپاندیس مشاهده می شود که آبسه آپاندیس (appendiceal abscess) نامیده می شود. آبسه آپاندیس توده ای چرکی است که در اثر تلاش بدن برای جلوگیری از گسترش عفونت در بدن تشکیل می شود. این آبسه ممکن است در حین جراحی مورد درمان قرار بگیرد ولی عموما پیش از عمل اقدام به خشک کردن چرک می کنند. برای این کار به مدت دو هفته یک لوله درانژ (drainage) در محل آبسه و برای تخلیه چرک قرار می گیرد. 6 تا 8 هفته بعد که عفونت در کنترل است، جراحی انجام می شود.

دکتر احمد نژادرحیم
*فلوشیپ فوق تخصصی جراحی لاپاراسکوپی پیشرفته
*جراحی چاقی و متابولیک
WhatsApp
اینستاگرام : drahmadnezhadrahim.official@

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

دکتر احمد نژادرحیم

آدرس مطب : مشهد - میدان امام رضا (ع) - خیابان رازی غربی - ساختمان پزشکان رازی - طبقه 4 - واحد 401 در محیطی آرام با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی تیم مشاوره دکتر نژادرحیم پذیرای مشاوره های قبل و بعد از عمل های مراجعین عزیز می باشند . جهت کسب نوبت با امکان تعیین روز و ساعت ویزیت ، از سامانه نوبت دهی اینترنی استفاده کنید

برنامه کاری مطب

  • یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه 17:00-21:00
  • نوبت دهی اینترنتی

    nobat.ir/nezhadrahim

  • شماره تماس مطب 05138553586
  • نوبت دهی تلفنی 09025553587