جراحی لاپاراسکوپی بای پس کلاسیک :: ال کلینیک
  • نوبت دهی : nobat.ir/nezhadrahim
  • مطب : مشهد - میدان امام رضا - ساختمان پزشکان رازی - واحد 401

ال کلینیک

دکتر احمد نژادرحیم فلوشیپ فوق تخصصی جراحی لاپاراسکوپی * جراحی چاقی و متابولیک

  • مشاوره واتساپ:
    989025553587+

جراحی لاپاراسکوپی بای پس کلاسیک

  • ۱۱۳۵

جراحی لاپاراسکوپی  بای پس معده

جراحی لاپاراسکوپی  بای پس معده

جراحی بای پس معده به افراد مبتلا به بیماری (مرض) چاقی کمک می کند تا حجم زیادی از وزن خود را با اطمینان از عدم بازگشت، کاهش دهند. عدم بازگشت فرد به وضعیت قبل یکی از معیار های طلایی در این جراحی محسوب می شود. با نرخ موفقیت 80 درصد، بیماران بیش از نیمی از اضافه وزن خود را کاهش داده و تا مدت 5 سال این شرایط را حفظ می کنند.

فرایند:

جراح با استفاده از گیره هایی شبیه به بخیه، در بالای معده حجمی کیسه شکل ایجاد می کند. سپس این حجم کیسه شکل مستقیما به بخی از معده بنام اندام روکس (Roux limb) متصل می شود. این کیسه کوچکتر در معده، ظرفیت معده را برای هضم غذا در هر وعده کاهش داده و توانایی بدن را برای جذب چربی بوسیله کنار گذذاشتن بخش اعظمی معده و بخشی محدود از روده بزرگ محدود می کند. این فرایند محدود کننده، روش Roux-en-Y را به یکی از موفق ترین روش های عمل باز معده تبدیل کرده است.

 

انجام این عمل جراحی ممکن است ساعت ها زمان ببرد و مدت زمان بهبودی و بازگشت بیمار به روال عادی زندگی در بیمارستان 4 تا 5 ورز می باشد. برای بیماری نیازمند حداقل تاثیر ، از برش های کوچکتر استفاده می شود که در نتیجه خطر احتمال بروز بیماری فتق در آن کمتر بوده و بیماری از ناراحتی کمتر و مدت زمان بهبودی سریعتر بهره مند خواهد بود.

 

وضعیت جدید معده

بعد از عمل جراحی، معده ظرفیت پذیرش غذا به اندازه یک قاشق غذا خوری را دارد. این میزان در طول زمان افزایش می یابد وی هیچ گاه از ظرفیت یک فنجان بیشتر نمی شود. این از آن روست که حجم معده کاهش پیدا کرده است و بیمار قادر خواهد بود در هر وعده غذایی مقدار محدودی از غذا استفاده کند. همچنین بیمار از احساس گرسنگی ممتد رنج نخواهد برد. استفاده از میزان کمتر غذا در طول روز برای این بیماران توصیه می شود.  

 

یکی از خطرات احتمالی برای این نوع جراحی نقص در تولید ویتامین و مواد آلی و کم خونی است. ملاقات های منظم قبل و بعد ا عمل با پزشک جراح و متخصص تغذیه بهع منظور حصول اظمینان از دریافت تغذیه مناسب، می بایست انجام شود.

 

آیا این جراحی برای من مناسب است؟

شاخص توده بدن (Body Mass Index) و یا بی ام آی محاسبه ای بر مبنای قد و وزن شماست که طبقه بندی های وزنی را برای بدن انسان تعیین می کند. عدد استاندارد و معمولی بی ام آی (BMI) 18 تا 25 است. افرادی با عدد BMI معادل 40 و بیشتر و یا عدد BMI با میزان 35 که از بیماری های جدی رنج می برد، می توانند با این روش وزن خود را کاهش دهند. عوامل دیگر که برای تصمیم گیری در این رابطه در نظر گرفته می شوندشامل سلامت جسمانی و روحی فرد و توانایی فرد برای انجام منظم نرمش و تمرینات ورزشی است. در صورت تمایل افراد برای انجام این فرایند می بایست با پزشک متخصص در این رابطه مشاوره نمایند.

دکتر احمد نژادرحیم
*فلوشیپ فوق تخصصی جراحی لاپاراسکوپی پیشرفته
*جراحی چاقی و متابولیک
WhatsApp
اینستاگرام : drahmadnezhadrahim.official@

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

دکتر احمد نژادرحیم

آدرس مطب : مشهد - میدان امام رضا (ع) - خیابان رازی غربی - ساختمان پزشکان رازی - طبقه 4 - واحد 401 در محیطی آرام با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی تیم مشاوره دکتر نژادرحیم پذیرای مشاوره های قبل و بعد از عمل های مراجعین عزیز می باشند . جهت کسب نوبت با امکان تعیین روز و ساعت ویزیت ، از سامانه نوبت دهی اینترنی استفاده کنید

برنامه کاری مطب

  • یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه 17:00-21:00
  • نوبت دهی اینترنتی

    nobat.ir/nezhadrahim

  • شماره تماس مطب 05138553586
  • نوبت دهی تلفنی 09025553587