توقف چرخه‌ی استرس و چاقی :: ال کلینیک
  • نوبت دهی : nobat.ir/nezhadrahim
  • مطب : مشهد - میدان امام رضا - ساختمان پزشکان رازی - واحد 401

ال کلینیک

دکتر احمد نژادرحیم فلوشیپ فوق تخصصی جراحی لاپاراسکوپی * جراحی چاقی و متابولیک

  • مشاوره واتساپ:
    989025553587+

توقف چرخه‌ی استرس و چاقی

  • ۹۷۲

توقف چرخه‌ی استرس و چاقی

استرس و چاقی

 

اگر واقعا می‌خواهیم بدانیم وقتی تحت فشار استرس هستیم چگونه از اضافه شدن وزن‌مان جلوگیری کنیم، باید بدانیم چگونه در این شرایط سخت، خوردن غذاهای ناسالم را ترک کنیم:

  • اجازه ندهید بیش از اندازه گرسنه شوید: هنگامی که خیلی گرسنه می‌شویم یا زمان طولانی چیزی نمی‌خوریم، قندخون‌مان دچار مشکل می‌شود و این کاملا منطقی است فکر کنیم زمانی‌ که دچار افت قند می‌شویم برای نرمال شدن وضعیت بدن‌مان و البته خوب شدن حال‌مان هر خوراکی‌ای را می‌توانیم بخوریم! تاب دیکس توصیه می‌کند که برای اجتناب از این وضعیت، بهتر است مطمئن شویم که هیچ وعده‌ی غذایی را از دست نمی‌دهیم.

  • اندازه‌ی وعده‌ها‌ی غذایی را در نظر داشته باشید: طبق مشاهدات تاب دیکس وقتی استرس افراد پایان می‌یابد، تمایل ندارند به این فکر کنند که چه غذایی و چه مقدار از آن را خورده‌اند. وعده‌های کوچک‌تر کمک می‌کند مصرف کل کالری بدن‌تان را تحت کنترل داشته باشید.

 

  • میان‌وعده‌های سالم بخورید: تاب دیکس توصیه می‌کند میان‌وعده‌‌تان ترکیبی از پرو‌تئین و کربوهیدرات باشد چون بدن این مواد را آهسته‌تر هضم می‌کند بنابراین احساس سیری شما طولانی‌تر خواهد بود. میان‌وعده‌تان می‌تواند کلوچه‌ی غلات و کره‌ی بادام یا پنیر و یک تکه نان سبوس‌دار باشد. او اضافه می‌کند که از خوردن تنقلات و میان‌وعده‌های چرب و شیرین اجتناب کنید.

 

  • درباره‌ی چیزی که می‌خورید فکر کنید: «زمانی که افراد واقعا تحت فشار استرس هستند، فکر می‌کنند که توجه به رژیم غذایی استرس‌شان را افزایش می‌دهد.» تاب دیکس ادامه می‌دهد: «در واقع دقیقا برعکس است، فراموش نکنید که غذا سوخت مورد نیاز بدن و مغز را تأمین می‌کند، زمانی‌ که تغذیه‌ی مناسبی داشته باشید، بدن‌تان را برای مبارزه با استرس تقویت می‌کنید.»

 

  • با استرس خود مقابله کنید: ممکن است این کار در عمل دشوار باشد، اما باید هر چه زودتر برای مدیریت استرس‌تان راهی پیدا کنید، چون این امر برای سلامتی شما ضروری است. یوگا، تایچی و مدیتیشن را امتحان کنید. به طور منظم ورزش کنید و با دوستان‌تان وقت بگذرانید. کمک گرفتن از یک مشاور هم می‌تواند عوامل استرس‌زای زندگی شما را کاهش دهد.

 

شما تنها کسی نیستید که تحت فشار استرس، به سمت خوراکی‌های چرب یا شیرین می‌روید. اما خوشبختانه می‌توانید جزو کسانی باشید که این چرخه را متوقف می‌کنید. سعی کنید استرس‌تان را به حداقل برسانید و روی انتخاب‌های بهتری برای غذا خوردن تمرکز کنید. استرس هم بخشی از زندگی‌ ماست اما نباید منجر به اضافه وزن شود.

دکتر احمد نژادرحیم
*فلوشیپ فوق تخصصی جراحی لاپاراسکوپی پیشرفته
*جراحی چاقی و متابولیک
WhatsApp
اینستاگرام : drahmadnezhadrahim.official@

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

دکتر احمد نژادرحیم

آدرس مطب : مشهد - میدان امام رضا (ع) - خیابان رازی غربی - ساختمان پزشکان رازی - طبقه 4 - واحد 401 در محیطی آرام با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی تیم مشاوره دکتر نژادرحیم پذیرای مشاوره های قبل و بعد از عمل های مراجعین عزیز می باشند . جهت کسب نوبت با امکان تعیین روز و ساعت ویزیت ، از سامانه نوبت دهی اینترنی استفاده کنید

برنامه کاری مطب

  • یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه 17:00-21:00
  • نوبت دهی اینترنتی

    nobat.ir/nezhadrahim

  • شماره تماس مطب 05138553586
  • نوبت دهی تلفنی 09025553587