معرفی کتاب جراح دیوانه :: ال کلینیک
  • نوبت دهی : nobat.ir/nezhadrahim
  • مطب : مشهد - میدان امام رضا - ساختمان پزشکان رازی - واحد 401

ال کلینیک

دکتر احمد نژادرحیم فلوشیپ فوق تخصصی جراحی لاپاراسکوپی * جراحی چاقی و متابولیک

  • مشاوره واتساپ:
    989025553587+

معرفی کتاب جراح دیوانه

  • ۱۰۱۶

معرفی کتاب

 

معرفی کتاب جراح دیوانه

 

دکتر احمد نژادرحیم : "هدیه ای فوق العاده از یه دوست و همکار خوش ذوق"

تصویر فوق از پیج اینستاگرام دکتر تهیه شده است

 

«جراح دیوانه» اثری از یورگن توروالد است که به شرح حال اواخر زندگی «فردیناند زائربروخ» می‌پردازد. مترجم این کتاب ذبیح‌الله منصوری می‌باشد. زائربروخ جراح معروف آلمانی است که در اواخر دوران زندگی دچار جنون ادواری می‌شود و در حین جراحی به اشتباه موجب قتل چندین نفر از بیماران می‌گردد.

مقدمه؛
کتابی که اینک برای خواندن به دست می‌گیرید، تألیف مردی است آلمانی به نام (ژارگن توروالد) که در سال ۱۹۱۶ میلادی در ایالت راین که امروزه از ایالات آلمان غربی می‌باشد متولد شد و بعد از تحصیلات مقدماتی وارد رشته پزشکی گردید و در آلمان و فرانسه و انگلستان رشته پزشکی را تعقیب کرد، لیکن حرفه پزشکی را انتخاب ننمود.
ژارگن توروالد، در سال ۱۹۳۹ میلادی که آلمان به لهستان حمله کرد و جنگ جهانی دوم آغاز شد وارد خدمت نیروی دریایی آلمان گردید و مشاهدات خود را در جنگ‌های زیر دریایی برای روزنامه‌های آلمان می‌نوشت.
پس از اینکه جنگ جهانی دوم به اتمام رسید و وی از خدمت سربازی مرخص گردید، شروع به نویسندگی کرد و در آغاز، خاطرات خود را در جنگ جهانی دوم، در چند کتاب منتشر نمود و آنگاه درصدد برآمد که شرح حال زائربروخ جراح بزرگ آلمان را به رشته تحریر درآورد.
وقتی توروالد مصمم شد که شرح حال زائربروخ را در کتابش منتشر نماید آن جراح معروف زندگی را بدرود گفته بود و نویسنده به خود آن مرد دسترسی نداشت و برای نوشتن شرح حال او به شاگردان و دستیارانش و بیمارستان‌هایی که زائربروخ در آنجا کار کرده بود و به خصوص بیمارستان شاریتی در برلین شرقی مراجعه کرد.
توروالد نمی‌خواست در این مجموعه یک کتاب پزشکی بنویسد ولی چون کتابش مربوط به شرح حال یک جراح بزرگ است، بطور طبیعی اطلاعات پزشکی و زیست شناسی وارد بافت کتاب گردیده و خواننده از آن اطلاعات بهرمند می‌شود.
قهرمان اصلی این کتاب یعنی زائربروخ در آخر عمر دچار جنون ادواری می‌شود. این عارضه در سال‌های پایان عمر عارض بعضی از مردها و زن‌ها می‌شود و ساده‌ترین پدیده آن، نسیان دوره پیری است که برخی از سالخوردگان بدان مبتلا می‌گردند و حتی آن عارضه ساده هم برای دیگران بدون خطر یا ضرر نیست زیرا یک زن یا مرد سالخورده ممکن است وعده‌ای را که به دیگری داده فراموش کند و او را دچار بلاتکلیفی یا خطر نماید.
آزموده شده کسانی که تا آخر عمر حافظه خود را بکار می‌اندازند دچار نسیان دوره پیری نمی‌شوند و استادان دانشگاه از این قبیل هستند و چون در دوره سالخوردگی مثل دوره جوانی از حافظه خود استفاده می‌نمایند و همچنان آن را بکار می‌اندازند، گرفتار فراموشی دوره پیری نمی‌شوند.
زائربروخ چون مردی دانشمند بود و مثل دانشمندان دیگر در دوره پیری کتاب می‌خواند و نمی‌گذاشت که حافظه‌اش تعطیل شود، نباید دچار فراموشی که مبدل به جنون ادواری گردید، بشود و لذا وضع روحیش یک پدیده استثنایی بوده و مردی چون او نبایستی در آخر عمر دچار جنون ادواری شود و بر اثر دیوانگی وی، فجایعی که در این کتاب می‌خوانیم رو بدهد!

دکتر احمد نژادرحیم
*فلوشیپ فوق تخصصی جراحی لاپاراسکوپی پیشرفته
*جراحی چاقی و متابولیک
WhatsApp
اینستاگرام : drahmadnezhadrahim.official@

  • ابوالفضل مهدوی فر

    کتاب جالبی به نظر میاد

    ممنون از معرفی کامل و خوب‌تون :)

    پاسخ:
    ممنون از توجهتون . توصیه میکنم حتما مطالعه کنید . موفق باشید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

دکتر احمد نژادرحیم

آدرس مطب : مشهد - میدان امام رضا (ع) - خیابان رازی غربی - ساختمان پزشکان رازی - طبقه 4 - واحد 401 در محیطی آرام با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی تیم مشاوره دکتر نژادرحیم پذیرای مشاوره های قبل و بعد از عمل های مراجعین عزیز می باشند . جهت کسب نوبت با امکان تعیین روز و ساعت ویزیت ، از سامانه نوبت دهی اینترنی استفاده کنید

برنامه کاری مطب

  • یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه 17:00-21:00
  • نوبت دهی اینترنتی

    nobat.ir/nezhadrahim

  • شماره تماس مطب 05138553586
  • نوبت دهی تلفنی 09025553587